you're not lost, you found us

find more of us at www.inspired2inspire.nl

04 april 2007

Samen aan tafel?

Net zo goed als dat directe communicatie in het openbaar vervoer vaak uitblijft, komt dat ook buiten de bus, trein en tram vaak voor.

Het is de afgelopen tijd mooi weer, de zon schijnt, mensen zitten buiten op het terras. Het is druk, je ziet een vrij tafeltje en zet de versnelling in. Iemand anders ziet datzelfde tafeltje en jou, en rent je bijna voorbij om er maar eerder te zijn. Bijna tegelijk ga je zitten, gezellig! Of.. Toch niet?
De jongeman die bij mij en mijn moeder aan tafel zat, keek zijn vriend aan en ze gingen maar weer. M’n moeder en ik zaten heerlijk in de zon, de twee jongens hadden onnodig pech.



Mensen lijken in de war, als je bij ze aan tafel gaat zitten. In Nederland dan tentminste, want in een aantal andere landen is het heel normaal. Waarom zou je niet, als de ruimte er (anders niet) is? Naast of bij iemand aan tafel gaan zitten is namelijk heus niet raar. Het wordt pas raar, als er niks gezegd wordt. Dus, eet eens met iemand anders, die je niet kent, bijvoorbeeld in een huiskamerrestaurant en ervaar zelf hoe leuk kan zijn!

Roos, i2i

3 reacties:

Blogger ABC zei...

Later wil ik - zoals veel mensen weten - een klein restaurantje in de zon waar iedereen uit mijn leven mag komen eten. Daar komt denk ik maar 1 grote tafel om mensen te dwingen bij elkaar te gaan zitten en zo elkaars verhalen te horen.

Ik hou daar van.

11:06 p.m.

 
Blogger Kev zei...

Ik zou best bij jou komen zitten hoor ;)

5:12 p.m.

 
Anonymous Anoniem zei...

Zo hoor ik het graag ;) Snel een keer naar zo'n huiskamerrestaurant?

6:47 p.m.

 

Een reactie posten

Aanmelden bij Reacties posten [Atom]

<< Homepage