you're not lost, you found us

find more of us at www.inspired2inspire.nl

02 maart 2007

Wat zit je haar leuk!

Wist je dat het gisteren alweer de vijfde Nationale Complimentendag was?

Een complimentje geven als iets goed gaat: het klinkt logisch en vanzelfsprekend. Toch gebeurt het in de praktijk maar weinig. Meestal staan we wel snel klaar om te vertellen wat er niet goed ging, maar de dingen die wél goed gaan, vinden we vanzelfsprekend.



Ieder mens heeft behoefte aan (positieve) persoonlijke waardering. De Nationale Complimentendag is een gelegenheid om hier eens extra op te letten, maar in principe dient zich elke dag natuurlijk wel iets voor dat een aanleiding kan zijn tot het geven van een compliment; overdrijf dit echter niet en blijf oprecht.

En zoals het met wel meer dingen gaat: wat je geeft, kun je terug verwachten. Het is minstens net zo belangrijk een compliment te kunnen geven als een te kunnen incasseren. In plaats van een positieve opmerking meteen af te wimpelen of terug te geven, zoals velen snel geneigd zijn te doen, zeg netjes bedankt en geniet van het moment :)

Neem ook eens een momentje voor een complimentje!

Roos, i2i

5 reacties:

Blogger Huub Koch zei...

Hallo Jasper, Wat een inspirerend logje! Wat ik je wil vragen is: http://zichtbarezaken.web-log.nl/zichtbarezaken/2007/03/waar_blog_jij.html

5:15 p.m.

 
Blogger inspired2inspire zei...

Hee Huub, dankjewel! Al ben ik eigenlijk Roos :)

Leuk idee verder! Ik zit meestal in m'n kamer te bloggen, zal morgen even een foto maken. (Dit logje heb ik overigens op de universiteit geschreven.) Groetjes!

10:01 p.m.

 
Blogger Huub Koch zei...

Leuk om een foto van de universiteit te zien Roos!

10:31 p.m.

 
Blogger ABC zei...

Mijn blogplek is ook niet zo heel spannend: meestal gewoon thuis;) ik zal zondag een fotootje maken, leuk idee!

(bestaan er dit soort overzichten van schrijvers... ik kan me ooit herinneren iets over de werkplek van Roald Dahl op tv gezien te hebben)

12:45 a.m.

 
Blogger Huub Koch zei...

Ik weet zeker dat er ook overzichten van werkplekken van schrijvers, kunstenaars, wetenschappers, etc. bestaan. Er bestaan in ieder geval fraaie boeken die daar over gaan. Dus waarom niet online.

12:46 p.m.

 

Een reactie posten

Aanmelden bij Reacties posten [Atom]

<< Homepage