you're not lost, you found us

find more of us at www.inspired2inspire.nl

15 februari 2007

Heel veel bomen voor een klein stukje vliegen

Op Sprout's Goodblog las ik vandaag een stukje over GreenSeat. GreenSeat maakt het mogelijk om de uitstoot van broeikasgassen van een vlucht te compenseren. Je betaalt vrijwillig een kleine bijdrage aan een beter milieu. Waarschijnlijk wordt deze bijdrage binnenkort verplicht.

De compensatie voor Brussel, Atlanta, Lima en terug
Waar ik van schrok, was een 'leuk extraatje' dat de site biedt: er wordt berekend hoe veel bomen een jaar moeten groeien om de uitstoot te compenseren. In 'mijn geval' (retourtje Lima via Atlanta) waren dat er 259! Ik viel bijna van mijn stoel... zeker als ik me bedenk dat het vliegtuig redelijk vol zat (toch wel 150 man). Dat is een bos!

Op de site kun je ook een petitie tekenen om de reisindustrie te vragen standaard de mogelijkheid te bieden om de broeikasgassen te compenseren. Het zijn kleine beetjes, maar ze helpen!

Jasper, i2i

0 reacties:

Een reactie posten

Aanmelden bij Reacties posten [Atom]

<< Homepage