you're not lost, you found us

find more of us at www.inspired2inspire.nl

27 april 2007

Leren leven voor de toekomst

"Leren leven voor de toekomst" is het motto van de Matrijsschool in Hillegom. Dat betekent dat onderwijs niet alleen de kennis en vaardigheden biedt die nodig zijn voor vervolgonderwijs, maar het ook in gelijke mate kwaliteiten oefent die het kind een brede en stevige basis geven voor het latere leven.


Toen ik gisteren Barry Wentzel over dit initiatief hoorde vertellen, inspireerde dit me enorm. Ik moest er meer over weten. Nu ik even rondneus op hun website, ben ik nog enthousiaster. De jeugd is de toekomst en als alle jeugd een toekomst krijgt zoals de leerlingen van de Matrijsschool, dan wordt de toekomst heel mooi.

De filosofie van de Matrijsschool gaat er van uit dat ieder mens uniek, waardevol en bijzonder is. Het onderwijs op de Matrijsschool doet hier recht aan. Ik hoop dat deze overtuiging snel de standaard wordt in het basisonderwijs. Prachtig, ik ben erg onder de indruk.

Jasper, i2i

0 reacties:

Een reactie posten

Aanmelden bij Reacties posten [Atom]

<< Homepage