you're not lost, you found us

find more of us at www.inspired2inspire.nl

14 april 2007

Ideeën die blijven bestaan

'Made to Stick' is één van de allerbeste boeken over communicatie, creativiteit en marketing die ik ooit gelezen heb. Woensdag zag ik dit boek liggen in de bibliotheek op kantoor en omdat ik toevallig de review van Sanne Roemen gelezen had, ging het meteen de tas in. Nu heb ik het - op een paar bladzijden na - uit.


Er zijn niet veel boeken die ik tijdens het lezen zo vaak even weg moest leggen met de gedachte "shit, dat doe ik ook en natuurlijk is dat niet goed." Het onderwerp van het boek is als de ondertitel: waarom sommige ideeën en verhalen blijven bestaan, terwijl anderen verdwijnen.

Aan de hand van zes criteria (waarvan het acroniem toepasselijk 'SUCCES' is*) worden tientallen goede en slechte voorbeelden van ideeën, verhalen, reclamecampagnes, etc. kritisch bekeken. Omdat het boek veel concrete voorbeelden bevat, ontkom je er als lezer niet aan om de lessen te reflecteren op je eigen leven.

Ook de maatschappelijke en non-profit sector wordt niet gespaard in het boek. Opvallend genoeg komen veel goede voorbeelden van verhalen die blijven hangen uit de "zachte sector". Voor ons, als maatschappelijk betrokken actievelingen, vind ik het boek dan ook een "must-read". Met de lessen uit dit boek kun je jouw initiatieven vele malen beter uitdragen en laten groeien!

Jasper, i2i

* een SUCCES verhaal: a Simple, Unexpected, Concrete, Credible and Emotional Story

2 reacties:

Blogger Kev zei...

Is dat boek ook ergens anders te vinden dan op kantoor? :)

7:02 p.m.

 
Blogger ABC zei...

hey kevin,
volgens mij gewoon in iedere grotere boekwinkel en anders op het internet wel! succes:)

12:44 a.m.

 

Een reactie posten

Aanmelden bij Reacties posten [Atom]

<< Homepage