you're not lost, you found us

find more of us at www.inspired2inspire.nl

09 juli 2007

Sport voor... voor van alles

Het thema "sport" is even hot in mijn leven. Vandaag sprak ik met Harry Postma van het JeugdSportFonds. Het JeugdSportFonds voorziet jaarlijks in Nederland zo'n 5.000 a 6.000 jongeren van een kleine beurs waardoor ze gewoon kunnen sporten. Het Fonds betaalt de contributie en soms dingen als schoenen en kleren. Voor velen van ons normaal, maar voor de 400.000 kinderen in Nederland die in echte armoede leven normaal onbetaalbaar.


Ook mailde ik vandaag met Carole Thate, directrice van de Cruyff Foundation. De Cruyff Foundation steunt sportprojecten voor kinderen met én zonder handicap. Sport is voor mensen met een handicap vaak iets lastigs, terwijl sport voor iedereen positieve effecten heeft. Ik kijk erg uit naar onze ontmoeting.

Tot slot vertrek ik komende zondag naar Tanzania voor het project Jambo Tanzania. In Tanzania gaan we Right to Play projecten bezoeken. Right to Play werkt door middel van sport en spel aan vrede en ontwikkeling voor kinderen (en hun ouders) in de armste gebieden van de wereld. Sport wordt ingezet om voorlichting te geven over HIV/AIDS, om gelijkheid tussen jongens en meisjes te krijgen en voor nog veel meer.

Sport, kortom, dient veel doelen. Niet alleen is het leuk en gezond om af en toe te sporten: het zorgt voor integratie, emancipeert, onderwijst, sterkt, ontspant, geeft een beter zelfbeeld, leert ons sociale vaardigheden, maakt ons betere mensen...

Jasper, i2i

0 reacties:

Een reactie posten

Aanmelden bij Reacties posten [Atom]

<< Homepage