you're not lost, you found us

find more of us at www.inspired2inspire.nl

05 mei 2007

Over leuke gesprekken met bijzondere mensen

Ik ben blij met alle bijzondere mensen die ik mag ontmoeten en waar ik leuke en inspirerende gesprekken mee mag hebben. Soms schrijf ik indirect iets over dit soort ontmoetingen, maar vandaag wil ik de persoon centraal stellen. Afgelopen donderdag ontmoette ik op een All Different All Equal debat in Hengelo de beatboxer Nabil Aoulad Ayad.

In de auto terug richting Utrecht en Amsterdam vertelde hij me zijn visie op het leven. Toen Nabil (van oorsprong Marokkaan) een paar jaar geleden vanuit Brabant naar Amsterdam ging om zijn eigen theatershow werkelijkheid te maken, zei iedereen "Nee, dat lukt je niet." Nabil vond van wel. Inmiddels is hij Nederlands Kampioen Beatboxen, speelt hij in diverse theatervoorstellingen en verdient hij zijn brood in het theater.

Nabil had een droom en hij was koppig genoeg om daar in te blijven geloven. Die droom werd werkelijkheid. Steeds vaker zie ik om me heen mensen dit bereiken en dat inspireert enorm. Dan bedoel ik niet het zweverige Amerikaanse gelul in films als The Secret, maar juist hoe iedereen met een beetje koppigheid, eigenwijsheid en doorzettingsvermogen écht alles kan bereiken. (En nog een heel aardig persoon kan blijven. Bedankt Nabil!)

Ook met dank aan Akua en Maaike voor hun bijdrage aan de leuke gesprekken in de auto.
Jasper, i2i

0 reacties:

Een reactie posten

Aanmelden bij Reacties posten [Atom]

<< Homepage