you're not lost, you found us

find more of us at www.inspired2inspire.nl

16 december 2006

Een tweede leven

Over een kleine maand ga ik eventjes op vakantie (Peru, hoera!) maar omdat ik er toch echt even uit wilde, ben ik vanavond op bezoek gegaan in Second Life. Na alle berichtjes die langskwamen over deze virtuele wereld in de blogs die ik lees, waren de verwachtingen hooggespannen.

bijna een echt feestje
Eenmaal aangemeld en ingelogd (ik kreeg zelfs een nieuwe naam!) ben ik een beetje rond gaan vliegen en heb ik hier en daar geprobeerd een gesprekje aan te knopen met de andere bezoekers die rondliepen in de 3D wereld. Binnen een uur was ik weer weg. Ik kan me voorstellen dat mensen Second Life geweldig vinden en dat het zakelijk ook leuke kanten heeft, maar ik sta toch liever gewoon met twee benen in de echte wereld.

Ik miste de geuren die voor mij zo bij sociale dingen horen en de non-verbale communicatie die het leuk maakt om mensen te ontmoeten. Een digitaal leven is niets voor mij en door dit korte bezoek weet ik weer helemaal waarom ik morgen gewoon de stad in ga om deel te nemen aan het echte leven. Eén leven is meer dan genoeg.

Jasper, i2i

0 reacties:

Een reactie posten

Aanmelden bij Reacties posten [Atom]

<< Homepage