you're not lost, you found us

find more of us at www.inspired2inspire.nl

09 november 2006

De kracht van knuffels

Twee maanden geleden had de band van de vader van m’n vriendin, Crossfire, een optreden in een café in Amsterdam. Een van de aanwezigen pakte op een gegeven moment zijn mondharmonica’s uit de tas en begon met de muziek van de band mee te spelen. Niet alleen de samenstelling van de muziek veranderde hierdoor, welke overigens erg fijn was om naar te luisteren, maar het was ook mooi om te zien, hoe dat in zijn werk ging; samenwerking.

Bernie Dunn

Zijn naam is Bernie Dunn. Bernie heeft vaak gedacht aan het vinden van een manier om iets voor de mensheid te doen, om iets terug te geven aan het leven, waar hij al zo’n 53 jaar van zegt te genieten. Velen van ons zwerven over de wereld, zich afvragend wat een mens kan doen om een verschil te maken.

"Het enige wat ik doe is knuffels opsturen. Knuffels, knuffels en nog meer knuffels."

Hij zamelt knuffels in voor aidswezen in Zuid Afrika, die over het algemeen niets bezitten. Hoe hij hiermee begonnen is doet me enigszins denken aan het onlangs ontstane begrip gelukssamenwerking; het sturen van een beetje geluk naar mensen die er hoe dan ook blij mee kunnen zijn. Alles dat een weeskind in dergelijke situatie nodig zou kunnen hebben, begon Bernie te verzamelen in ‘little boxes of wonders’ en hij stuurde deze op naar het Holy Cross AIDS Hospice in Kwazulu Natal, Zuid-Afrika. Vanaf de eerste keer dat hij ook knuffels meestuurde, bleek al snel dat knuffels meer zijn dan alleen maar speelgoedbeesten. De blijdschap van een kind die een knuffel krijgt; een grotere beloning kun je je bijna niet wensen. Knuffels bieden deze weeskinderen gezelschap en onvoorwaardelijke liefde!



Eigenlijk door 'gewoon' zijn droom uit te laten komen, heeft Bernie laten zien dat iedereen op zijn eigen manier wel degelijk iets kan doen om de wereld - al is het maar een beetje - beter te maken; 3 maart 2006 was stichting Knuffels 4 Kids geboren.

Als je wilt weten hoe je zelf een doos knuffels op kan sturen, om zo ook wat van jouw liefde en inspiratie aan deze kinderen te geven, verwijs ik je door naar zijn site waar je alle nodige informatie hiervoor vindt. Ik spoor jullie in ieder geval zeker aan hier even de tijd voor te nemen; elke knuffel helpt!

Om met Bernie's woorden af te sluiten:

"Ik hoop van harte dat je van deze website geniet en hopelijk op wat voor manier dan ook geïnspireerd raakt om te helpen en een iets te betekenen voor een ander in nood, ergens op deze mooie wereld."

Roos, i2i

2 reacties:

Anonymous Anoniem zei...

Wát een geweldige site!
Niet alleen site eigenlijk, meer een geweldig idee. Na één keer op jullie site te zijn geweest tekende ik wat krabbels en lijntjes (zoals wel vaker als ik niks te doen heb), zag 'r een poppetje in, zag 'r een blij poppetje in, maakte 'm nog een keer in paint en daar was mijn wiebelpop geboren.
En écht waar, als ik naar m'n wiebelpop kijk word ik best vrolijk :) Dus bedankt, ik blijf lezen!

7:40 p.m.

 
Blogger inspired2inspire zei...

Lieve Milou, bedankt voor je leuke reactie! Ik hoop dat het lezen van onze positieve berichten tot meer vrolijke krabbels en wiebelpoppetjes zal leiden in de toekomst ;) Houd je ons op de hoogte? Dan doen wij dat ook! Liefs, Roos

7:47 p.m.

 

Een reactie posten

Aanmelden bij Reacties posten [Atom]

<< Homepage