you're not lost, you found us

find more of us at www.inspired2inspire.nl

19 november 2006

Het perfecte compliment

We schreven al eerder dat één leuke opmerking - in de trein, op straat, in de winkel - een dag voor iemand onvergetelijk kan maken. Bijvoorbeeld: een complimentje. Gisteren hoorde ik misschien wel het perfecte compliment: "ik vind dat je leuk haar hebt."

Waarom ik dat het perfecte compliment vind? Je haar is heel persoonlijk, het hoort echt bij je. Je haar is ook iets waar je zelf invloed op hebt, in tegenstelling tot bijvoorbeeld je ogen. Leuk haar is anders dan leuke kleren, die anderen voor je ontworpen hebben. Leuk haar is anders dan een leuke uitstraling, omdat je er iets aan gedaan hebt en ook iets mee kunt.

Geef jij andere complimentjes, die jij perfect vindt, krabbel ze in de comments zodat we elkaar kunnen inspireren om anderen een goed gevoel te geven.

Jasper, i2i

4 reacties:

Anonymous Anoniem zei...

jij maakt me blij

rijmt, en maakt een ander ook blij :)

1:56 p.m.

 
Anonymous Anoniem zei...

Om in de trant van het 'blij' te blijven; vind ik het ook wel een mooi compliment te horen dat iemand blij met je is, blij je te kennen (voor zover dat niet op hetzelfde neer komt).
Daarnaast zijn complimenten over de mensen waar ik mee omga mooi meegenomen; bijvoorbeeld als m'n ouders zeggen dat ik altijd van die leuke mensen mee naar huis breng, leuke vrienden heb. Je vrienden zeggen op hun beurt iets over jezelf, dus dat 'compliment' tegenover hen neem ik ook zelf met me mee!
En op hun beurt doen mijn vrienden me een groot plezier als ik te horen krijg dat ze zich bij mij thuis thuis voelen, zeggen dat ik een fijn persoon ben omdat ik uit een warm gezin kom. Net als je vrienden, zegt je familie natuurlijk ook wel iets over jou persoonlijk.
Als iemand zegt zichzelf te kunnen zijn bij mij en zich dus dusdanig geaccepteerd en op z'n gemak voelt bij mijn aanwezigheid; vind ik ook fijn te horen. Net als het verschijnsel dat iemand me zegt me te missen. Gemist kunnen worden is positiever dan het missen soms op zich lijkt. "Missen is het gevoel dat je hebt als iets er niet is".

Het zijn misschien geen directe complimentjes over hoe ik eruit zie, welke over het algemeen altijd mooi meegenomen zijn, maar deze complimenten gaan iets verder en doen me des te meer.

Roos

10:16 p.m.

 
Blogger Karinagoo zei...

Wat een super initiatief!

- ik mis een gastenboek om mijn algemene complimenten aan jullie te geven, dus doe ik het hier.

Ik vind het echt heel erg goed en leuk.

Ik kwam hier terecht doordat Roos een van mijn buren op last.fm is (en ik zag via last.fm en hyves dat je gerben kent?)

Ik hoop echt dat steeds meer mensen jullie initiatief gaan ontdenken.

Ik zet in ieder geval ergens de komende week een link op mijn weblog zetten.

Mocht ik ergens kunnen helpen, dan hoor ik het graag.

Als studente Industrieel Ontwerpen kan ik denk ik wel een bijdrage leveren!

Kijk eens op website: www.lings.nl

3:21 a.m.

 
Blogger inspired2inspire zei...

Zo zie je maar weer hoe groot het bereik is van een kleine boodschap ergens op internet.. Leuk dat je even bent komen kijken en dankjewel voor je lieve woorden :)

(Gerben ken ik verder niet persoonlijk, maar hij stuurde mij eens een berichtje stuurde op Last.fm over 'Solo'.)

Ik heb Jasper meteen gemaild over de mogelijkheid een gastenboek op www.inspired2inspire.nl kwijt te kunnen.

Bedankt voor de interesse en het (binnenkort) plaatsen van onze naam en site op jouw blog! Elke vorm van publiciteit is op dit moment mooi meegenomen en zo ontdekken toch weer meer/ andere mensen ons initiatief. Ik zal zelf meteen ook even een kijkje nemen op jouw blog :)

We ontmoeten je graag om te kijken hoe we elkaar kunnen inspireren, dus voel je vrij contact met ons op te nemen door bijvoorbeeld een mail te sturen naar inspired2inspire@gmail.com !

Roos, i2i

2:51 p.m.

 

Een reactie posten

Aanmelden bij Reacties posten [Atom]

<< Homepage