you're not lost, you found us

find more of us at www.inspired2inspire.nl

23 oktober 2006

Het wiel (en andere uitvindingen)

Vroeger had ik zo'n agenda met weetjes en één van de weetjes die erin stond, was dat iedere dag zo'n 3.000 mensen het wiel uitvinden. Het échte wiel, dus; dat ding onder auto's en fietsen en treinen en kruiwagens en al die andere handige dingen waar we dagelijks gebruik van maken. 'Het wiel opnieuw uitvinden' is een gezegde geworden en hoeveel mensen dat iedere dag doen, zweeg de agenda over. Met i2i hebben we - wederom - het wiel opnieuw uitgevonden.

Sanne Roemen - voor mij sinds kort een inspiratiebron en de vrouw die me gestimuleerd heeft tot veel meer dan i2i - wees me vandaag op twee websites rond het thema 'inspiratíe'.

Inspired People Media
Het eerste is tekstbureau Inspire People Media, opgericht door journaliste Tessa Koop. Vanuit het idealisme mensen aan te moedigen het leven op een positievere manier te bekijken, is ze met Inspire People Media begonnen. Ze laat zich hierbij inspireren door mensen die de intentie hebben te handelen uit zorg voor milieu en samenleving. Het idee achter i2i laat zich niet korter samenvatten dan dit. Binnenkort wil Tessa ook - op Inspirerendeverhalen.nl - een weblog gaan onderhouden om te kunnen schrijven over de inspirerende mensen die ze ontmoet. De link met i2i wordt alleen maar sterker;)

Daarnaast wees Sanne me op inspiratiepost.nl, de website van het initiatief 'inspiratiepost'. Dit initiatief probeert mensen op een andere en positieve manier bezig te laten zijn met hun eigen talent, motivatie en ontwikkeling in werk en leven. Het is nog een redelijk nieuw initiatief, maar heel erg interessant! Hou de weblog in de gaten om de ontwikkelingen te volgen en laat je op de website inspireren...

Zijn deze andere initiatieven concurrentie? Nee! Het is juist leuk om te zien dat mensen met dezelfde dingen bezig zijn als wij. Ik ga beide initiatiefnemers direct mailen en natuurlijk houden we je hier op de hoogte van wat er komen gaat.

Liefs,
Jasper, i2i

1 reacties:

Blogger oomph: Sanne Roemen zei...

Dag Jasper! Ik zit te blozen. DANK

7:31 p.m.

 

Een reactie posten

Aanmelden bij Reacties posten [Atom]

<< Homepage